Wat ik zo leuk vind aan washi tape

06:00

Wow, mijn blog bestaat alweer 2 maanden. Ik begon op 31-07-2016 en we zijn nu al weer ruim twee maanden verder. Bedankt voor alle lieve reacties allemaal! Het maakt me zo gigantisch blij om anderen blij te maken! Ik ben zeker van plan om nog lang door te gaan 

Washi tape, ja, dat plakband dat minder goed plakt als plakband met een printje. Volg je het nog? Eigenlijk denk ik dat ik helemaal niet hoef uit te leggen wat washi-tape is, want iedereen weet het volgensmij wel. Ik vind washi tape echt geweldig. Heerlijk om een beetje mee te klooien en dingen te versieren. In deze post lees je een aantal ideeën van wat je met washi tape kunt doen!



Ik koop washi tape bij Hema of bij Action. Wat een voordeel is aan Action is dat het daar veel goedkoper is dan bij de Hema (bij de Hema betaal je €1/€2 voor een rol, terwijl je bij Action vooor hetzelfde bedrag drie rollen koopt). Persoonlijk vind ik Hema's washi tapejes dan wel weer leuker. Ik gebruikte het toen ik het net gekocht had gigantisch veel, toen een periode niet en nu ook weer best wel veel. Voor bij het leren, als plakband of om te versieren.


Laatst kregen we een opdracht op school bij handvaardigheid. Het is zo'n hele lange opdracht waar we ruim een periode over doen en in dat hele proces bij die opdracht moeten we dus een logboek bijhouden. Toen ik dat hoorde dat ik echt zovan; schijt, dat wordt wat met mij. Maar eerlijk gezegd vind ik het gigantisch leuk. Een paar weken geleden had ik mijn washi tape verzameling meegenomen naar school zodat ik tijdens het uur handvaardigheid aan mijn logboek zou kunnen werken, omdat ik van mezelf wist dat ik het thuis toch niet zou doen. En aangezien je 2 cijfers krijgt voor het logboek leek het me toch handig er iets van te maken. Dus daar zat ik dan tijdens het uur. Washi tape verzameling voor me uitgestald en versieren maar. Dit werd het resultaat! Maar dat niet alleen. Ik heb zo'n 8 linialen van klasgenootjes versierd met een washi tapeje (nee geen zorgen niet op de centimeters, maar daaronder). Ik heb m'n eigen etui versierd en iemand anders heeft ook nog z'n logboek versierd. 


Zei ik echt dat washi tape leuk is om te gebruiken tijdens het leren? Ja dat zei ik! Ik bedoel, kijk naar het resultaat hierboven (ja ik ben ook slachtoffer van het vak nask) (oeps valt me nu op dat de foto best onscherp is sorry). Dit is toch veel leuker om te leren dan een boek met al deze saaie zinnen?! Bij mij werkt het in iedergeval wel heel goed, want als ik nu mijn schrift open sla dan word ik er veell vrolijker van dan zonder washi tape (in voor hoeverre je vrolijk kan worden van nask). Ik heb zelf een dikkere washi tape gebruik om de paragrafen uit elkaar te houden en de dunnere washi tapejes voor het uit elkaar houden van de stukken tekst in een paragraaf. Onwijs handig en leuk!


En ja, dit is gewoon iets heel simpels - ik gebruik washi tape om te zorgen dat het plakt haha. Deze kleine notitie stickertjes/boekenleggers (hoe noem je die dingen?????) kreeg ik van mijn lieve snailmail vriendin Justa (hier komt later een artikel over, maar geloof me - snailmailen is echt tof). Op de achterkant van het plasticje waar ze op zaten zat een plakrandje. Daar had ik 'm mee op mijn whiteboard geplakt, alleen dan viel 'ie er elk half uur vanaf. Dus pakte ik mijn glitter washi tape en maakte het daar mee vast. Sindsdien is 'ie er nooit meer vanaf gevallen.

WOW, nooit geweten dat ik zo een lang artikel kan maken over washi tape, maar oké. I did it. Verder kun je washi tape ook nog gebruiken om bijvoorbeeld te smashbooken. Doe ik zelf ook! Ik wil in de toekomst zeker nog meer washi tape gaan kopen, alleen is het assortiment van Action nogal klein en zijn die van Hema nogal duur. Ik moet maar weer eens op zoek gaan haha. Anybody een tip voor leuke, goedkope  washi tape? Gebruiken/hebben jullie washi tape? Heel veel liefs,

You Might Also Like

8 comments

  1. bij kruidvat hebben ze nu ook super toffe! en ja, ik heb er 8 of negen. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha washi tape in je schrift is eigenlijk best handig/overzichtelijk en het ziet er ook nog eens leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Online kun je er vrij veel bestellen, ook bij NLse webshops. Google op washitape of masking tape en je komt ze vast tegen. die van de Hema vind ik te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Maar kijk ook eens bij Xenos?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een mega-fan van washitape, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze ook erg handig! En ook nog eens leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Washi tape is leuk! Volgens mij hebben Action en Flying Tiger wel leuke. Ik wil mijn mini bloempotjes nog voorzien van leuke tape, staat zo leuk en het is zo gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh jaa, washi tapejes. Mijn lieverdjes. Heb er zoveel haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts