Omdat appel met kaneel lekker is

06:00

Na 3-4 uur huiswerk was ik het zat en besloot ik een recept te schrijven - veel leuker dan Duitse woordjes leren.
Olaa, in één van de vorige artikelen had ik het over gezond leven [klik] en wat je kunt doen om te zorgen dat je gezonder leeft. Om daar even op door te gaan heb ik vandaag een heerlijk (gezonde) snack voor jullie. Het is niet een heel recept, maar voor diegene die dit nog nooit hebben geprobeerd leek het me leuk om ven te vertellen. 
Het is eigenlijk gewoon appel met kaneel als basis en als je wilt kun je nog agavesiroop en rozijnen toevoegen. Omdat ik weet dat er mensen zijn die het absoluut niet fijn vinden als ik dit alleen zeg en de rest aan hen zelf overlaat, ga ik het helemaal uitleggen (sorry voor de mensen die dat haten, je kunt niet iedereen blij maken). 
Wat heb je allemaal nodig? Zoals ik net al zei heb je sowieso appel (voor een vol bakje 2 appels), kaneel, agavesiroop en rozijnen nodig. Agavesiroop is een soort vervanger van suiker, het is gezonder. Maar dat wil niet meteen zeggen dat agavesiroop ook echt daadwerkelijk gezond is, kom ik net achter, lol. 

Allereerst snij je de appel(s) in stukjes. Niet te klein, maar ook niet heel groot. Als je dat hebt gedaan doe je ze in een bakje, daarna giet je er agavesiroop over heen. Niet zoveel dat het hele bakje vol is, maar meer een paar keer heen en weer over het bakje (foto 3). Als je dat hebt gedaan doe je er rozijnen bij als je dat lekker vindt (foto 4). Zelf vind ik dat echt lekker omdat dat echt heel anders smaakt dan appel en dat dus een heerlijke afwisseling is tussen de stukjes appel door. Daarna doe je er kaneel over heen (foto 5). Als je wilt kun je steeds nadat je er een product bij hebt gedaan het al een beetje mengen, maar ik deed dat niet omdat ik het verschil dan niet goed kon aantonen op de foto. Agavesiroop en rozijnen zijn als extra, die hoef je dus niet perse er doorheen te doen. Als je er maar kaneel doorheen hebt.
Ik vind dit echt heerlijk om te eten. Tijdens het leren of terwijl ik aan het bloggen ben (zegt ze terwijl ze een snoepje in haar mond heeft). Het kan op elk moment van de dag, zolang je het maar niet vlak voor het eten doet, want het vult best wel erg. Eet jij vaak fruit? X Yael

You Might Also Like

11 comments

  1. Yaas, dit is zo lekker! Appel en kaneel passen echt goed bij elkaar. Soms ga ik liever voor iets ongezonds, maar ik eet bijna elke dag wel fruit :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh ja, is echt heerlijk! At ik vooral vroeger veel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh ja, helemaal vergeten dit, maar zo lekker!

    www.girlalmighty.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeh ja lekker he! ik at dat vroeger heel vaak!

    http://beautyvsdumasy.weebly.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh vroeger was ik hier dol op! Helaas mag ik nu geen appel meer voor mijn maag. Krijg er wel trek van nu, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appel en kaneel is inderdaad ontzettend lekker! Eet het nog steeds regelmatig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I lovee appel met kaneel! Vind het zo ontzettend lekker!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me heel erg lekker! Ik ga dit zeker ook een keer thuis maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo lekker! Vroeger at ik dit heel veel, ik vond het ook altijd lekker om even in de magnetron te doen. Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is zo lekker! Bij mij gaat dit mengsel ook altijd als vulling in de appeltaart!
    Ik krijg spontaan honger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is inderdaad een heerlijke snack voor tussen door <3! Voor het najaar ook heerlijk trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts