Gezond leven

06:00

Hey all, zelf ben ik best wel een snoeperd vreetzak. Ik eet ongeveer al het lekkers wat in mijn omgeving ligt. Oké, misschien overdrijf ik een beetje, maar als ik zeg dat ik veel eet lieg ik niet. Zelf sport ik veel dus daarmee zorg ik ervoor dat ik niet dik word, maar ongezond eten is ook slecht voor je gezondheid. Zelf wil ik graag gezonder leven en daarom ga ik voor jullie opzoek naar de beste (en makkelijkste) manieren om gezond te leven!

In stapppen
Wat niet werkt is zeggen 'vanaf vandaag eet ik alleen nog maar gezond'. Je moet het opbouwen in stapjes. Zo kun je bijvoorbeeld ook niet je leerboek in kijken en zeggen 'vanaf vandaag weet ik deze stof '. Dat kan ook niet. Dat moet je ook opbouwen zodat het op een gegeven moment iets standaards wordt. Als je bijvoorbeeld meer fruit wilt eten en voorheen nooit fruit at dan doe je dat bijvoorbeeld door eerst een halve appel te nemen, dan een hele peer en de dag daarna een appel en een peer. Verzin maar wat! Wat je trouwens ook kunt doen is een fruitschaal in de keuken of op je kamer zetten (een plek waar je vaak bent), zodat je iedere keer als je daar bent het fruit ziet en een fruitstuk kunt nemen.

Bewegen
Wat ook handig en gezond is om te doen is bewegen. Ga eens een rondje hardlopen, naar de sportschool of naar het voetbalveldje in de buurt. Het is verfrissend en ook nog eens goed voor je. Voor mensen die tussen de 4 t/m 17 jaar oud zijn is het het beste om elke dag een uur of langer te bewegen en twee keer in de week activiteiten te doen waar je fit van wordt. Vaker mag natuurlijk ook. Zelf doe ik ook niet aan deze eisen. Ik sport wel 3/4 keer per week en ik beweeg ook elke dag, alleen lang geen heel uur. Lijkt me heel lastig om elke dag een uur vrij te maken om te bewegen. Daar zou ik echt geen tijd voor hebben haha.


Enjoy
Gezondheid heeft niet alleen met je lichaam te maken, het heeft ook te maken met hoe je je voelt. Als je vriendje het uitmaakt word je verdrietig en ga bijvoorbeeld meer eten of treuren in bed. Word je moe en lui van en dat zorgt weer dat je dikker wordt. Wat je ook kunt doen is doelen stellen per maand. Als je dan een doel voltooid word je daar uiteindelijk alleen maar blijer van en van die blijheid krijg je weer energie om te bewegen. (haha lol ik praat echt alsof ik expert ben maar dat ben ik totaal niet)

Schoon

Wat ook helpt is jezelf goed schoon houden. Dan heb je minder snel kans om ziektes op te lopen of andere nare dingen. Bij jezelf goed schoonhouden moet je denken aan tanden poetsen, haren wassen, nagels knippen, douchen, make-up afhalen etc. Dat is een stuk aantrekkelijker en gezonder.

Ik vond het zelf best interessant om op zoek te gaan naar een manier van gezond leven. Ik vind het toch lastig, want donuts, milka en softijsjes zijn toch niet altijd te weerstaan. Aan de andere kant vind ik het zelf ook heel erg zonde van mijn geld om veel uit te geven aan eten. Doordat ik zo hard aan het sparen ben eet ik eigenlijk ook minder. En dit zijn natuurlijk niet de enige manieren om gezond(er) te leven. Er zijn er nog 101 andere :) Wat is jouw ideale manier om gezonder te leven? Liefs 

You Might Also Like

7 comments

  1. Oh, die donuts zien er echt te lekker uit! Handige tips! :-) Ikzelf probeer alleen in het weekend 'slecht' te eten. Heb je doordeweeks iets om naar uit te kijken ;-) Daarnaast doe ik 5x in de week krachttraining en 4x per week hardlopen! Bewegen is altijd goed!

    Love,
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I lovee FOOD! Ik heb een keer geprobeerd om meer te sporten maar dat mislukte, hihi!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Wij houden zelf ook enorm van snoepen, maar met deze tips kan het misschien allemaal wat minder! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tips! Ik moet echt meer gaan sporten van mezelf. Mis alleen de tijd ervoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah eten is gewoon te lekker! Ik ga (als het goed is) binnenkort wel weer beginnen met sporten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sporten is zo belangrijk inderdaad! Ik beweeg veel te weinig. Echt zonde, want het komt vooral door gemakzucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, die donuts! Ik ben echt zo slecht met gezond eten. Helaas! Haha. Maar hoe dan ook... jezelf schoon houden vind ik een hele goede tip. Dan heb je meteen al meer zin om aan jezelf te werken. Een goed begin, zeg maar :)

    BeantwoordenVerwijderen

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts