Jij bent uniek ♡

12:00

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lach zo cute is, of die groepsfoto waar je iets minder op staat. Maak je een foto als je thuis lekker boerenkool eet of als je in de dure wokrestaurant zit? Ik denk dat iedereen het toe kan geven. De mooie momenten laat je zien op Instagram en de andere momenten waar je niet trots op bent maak je geen foto van. Ik ben eerlijk - ik doe het zelf ook. Ik maak geen selfie als ik een grote pukkel op mijn voorhoofd heb of als mijn ouders ruzie hebben, maar als ik een nieuw Adidas vest heb gehaald maak ik zeker weten een foto.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag is... waarom wil iedereen zo mooi zijn? Laten zien dat je het leuk hebt? Dat je geen minpunten hebt? Waarom moet de rest van de wereld alleen jou 'perfecte' leventje zien. Ik bedoel - iedereen heeft struggles met pukkels, iedereen eet wel eens boerenkool en alle ouders hebben weleens ruzie. Wat maakt dan dat iedereen het zo perfect maakt? Doe je het voor die ene leuke jongen, voor dat populaire meisjes of wil je graag veel likes. Ja nog zoiets 'belangrijks': likes. Wie heeft de meeste likes? Ik heb er 112 en iemand anders heeft er 388, so what? (En als je 12 likes hebt is het ook helemaal prima) Heb ik nu verloren? Ga ik dood? What happens? O ja maar diegene heeft weer minder reacties dan jij. Draait het daar om? Om likes en comments? Nou, ik zal eerlijk zijn - ik denk het niet. Het leven gaat meer om gelukkig zijn en God, vind ik. Dat zijn twee punten die voor mij belangrijk. Als ik een keer heel veel fun heb met vrienden en we maken een foto waar ik iets minder op sta kan ik die foto nog steeds plaatsen, want iedereen kijkt toch wel eens een beetje raar?

Wat ik nog meer probeer te zeggen is dat je goed bent zoals je bent. Ik weet niet wie dit lezen, maar ja jij. Jij die dit nu leest, je bent goed zoals je bent. Dat wil nog niet zeggen dat als je wel eens steelt dat je goed bezig bent. Nee, daar mag je best mee stoppen, maar je hoeft je niet perfect voor te doen, want dat ben je niet. Dat is niemand. Jij niet, ik niet en je buurvrouw ook niet. Oh en die populaire meisjes op school zijn ook niet perfect, maar ze zijn wel goed zoals ze zijn. Je hoeft niet te veranderen voor andere mensen. Je hoeft niet je lievelingsliedje niet meer te luisteren, omdat je vriendinnen die stom vinden. Dat maakt je uniek! Iedereen is uniek! En jij daar, ja ik heb het tegen jou. Je bent mooi, precies zoals je bent. God heeft jou zo gemaakt dus het is goed. Ik ben geen persoon die 24/7 met geloof bezig is, maar ik weet wel dat Hij er is en dat Hij een plan met jou en mij heeft. 

Wat vooral mijn boodschap is dus is dat je uniek en mooi bent. Oh en alles heeft een reden. Ruzie met je beste vriendin? Dat heeft een reden. Het hoort bij Zijn plan. Misschien ben je daarna nog wel veel betere vriendinnen met haar omdat de ruzie jullie sterker heeft gemaakt. You never know!

Hoop dat je wat aan deze post hebt gehad! Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen in de comments! Liefs 

You Might Also Like

1 comments

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts