Hoe ik mijn toetsen plan

21:03

Hey! De tijd is aangebroken dat bijna iedereen weer naar school moet of moet gaan werken. Zelf zit ik op de middelbare school en daar krijg je behoorlijk wat toetsen en so's, vind ik. Daarom leek het mij handig om aan jullie te laten zien hoe ik dat plan zodat jullie er misschien iets aan hebben. Ik schrijf het op in een collegeblok, wat ik zelf super handig vind.


Ik heb een random week genomen uit komend schooljaar en mijn planning opgeschreven. Bovenaan schrijf ik altijd de datum van de week (maandag t/m vrijdag), zodat het voor mij overzichtelijk is waar het omdraait. Daaronder laat ik een regel wit en dan begin ik echt met de planning.

Boven aan schrijf ik de so's/toetsen op voor elke dag van de week. Ik heb er alvast een 1 bijgezet voor als er een so/toets is op die dag. (Als ik een keer alleen toets of alleen so zeg, draait het natuurlijk niet alleen om een toets of so, maar het is vervelend als je dat steeds moet lezen.) Ik schrijf het op in afkortingen zodat het zo weinig mogelijk lijkt en het dus makkelijker is om te beginnen. Bijvoorbeeld 'SO Frans hoofdstuk 1, paragraaf 1 t/m 3' wordt 'SO FR hfd. 1, §1 t/m 3'. 


Daaronder schrijf ik op wanneer ik welk deel van de so leer. Stel dat de so op vrijdag is dan leer ik maandag §1, dinsdag §1+2, woensdag §1+2+3 en dan herhaal ik donderdag alles zodat ik vrijdag de so goed kan maken. Als je je aan dit schema houdt dan komt het in iedergeval helemaal goed. Meestal als ik iets af heb markeer ik het zodat het voor mijzelf duidelijk te zien is wat ik nog moet doen. Ieder weekend werk ik dit bij en zet ik alle so's die ik voor die week heb gekregen erin.



Wat ook goed werkt is om een doel te stellen. Schrijf hier de toetsen op die je deze week had en schrijf daarachter wat je doel was om ervoor te halen. Bijvoorbeeld een 7,5. Zodra je de uitslag van de toets hebt schrijf je dat erbij. Je kijkt of je je doel hebt gehaald en is dat niet het geval dan schrijf je daarachter wat je de volgende keer beter moet doen.

Dit is dus hoe ik mijn leerwerk plan. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en als er verbeteringen zijn qua mijn leermanier laat ik het zeker weten! Er komen nog een paar back2school artikelen aan, hope you like it! Liefs 

You Might Also Like

3 comments

  1. Wat doe je dat leuk joh. Ik zet eigenlijk alles altijd in mijn telefoon. Ik ben aan het begin van het jaar altijd van plan een agenda te gebruiken maar uiteindelijk zet ik mijn naam erin en gebruik ik hem nooit meer haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat kan jij je huiswerk goed plannen, ik heb wel een agenda maar gebruik hem nooit haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts