Wat kun je doen als je je verveelt?

12:55

Hey allemaal, vandaag begin ik met een iet wat simpel artikel, zodat ik mezelf in het vervolg alleen nog maar kan evenaren. Wow, dat klinkt officieel, haha. Vandaag geef ik jullie een paar tips voor wat je kunt doen als je je verveelt. Geen standaardtips zoals maak je huiswerk of speel een spelletje op je telefoon, maar iets meer diepgaandere tips, denk ik. Deze tips zijn vooral bedoeld voor in de zomervakantie, maar doe jij ze op een ander moment dan zie ik het probleem niet. Enjoy it!

1. Help een ander
Volgensmij kent iedereen wel iemand die het iets minder heeft, die in een moeilijke periode zit of waar het niet zo goed meegaat. Die mensen kunnen heel blij worden als je zomaar iets kleins voor hen doet (mensen die het heel ruim hebben trouwens ook). Zo kun je voor je buurvrouw die last heeft van migraine een brownie bakken, of je maakt een lief kaartje voor je opa van negentig jaar. Geloof me, ze worden er echt blij van. Toen ik dat een tijdje geleden deed voor mijn opa kreeg ik zelfs een euro. Dat wil niet zeggen dat je er meteen een beloning voor krijgt - voor je goede daad -, maar geloof me; je krijgt er echt een beter gevoel van.  Zo help je niet alleen de ander, maar ook jezelf.


2. Uitzoeken
Ik zelf heb best wel veel kleding in mijn kast liggen die ik niet draag, ook zijn er best wel veel kinderen die maar 1 setje kleding hebben. Groot verschil in de wereld dus. We kunnen elkaar helpen. Oké, wacht, stop. Ik ga teveel door op de vorige tip. Wat ik wil zeggen is, je kunt je kledingkast uitzoeken en de kleding die je niet meer hoeft stop je in een vuilniszak en gooi je weg geef je aan een goed doel. Zonde om weg te gooien, toch?! Als je dat hebt gedaan en je verveelt je nog steeds kun je ook je kamer opruimen en de spullen die je niet meer hoeft leg je bij elkaar neer en breng je naar een goed doel.

3. Watergevecht
Het is een bloedhete zomerdag en jij verveelt je dood. Je hebt heel Instagram doorgescrolld, elk verhaal bekeken op Snapchat en niemand is online op Whatsapp. Wat moet je doen? Oké, je telefoon is niet alles - je kunt ook met je broertje gaan spelen, maar ja. Die is al met z'n vriendje in de speeltuin. Je moeder licht chill in de hangmat en je vader is aan het werk. Ik zou zeggen: bel een paar vriendinnen op voor een watergevecht. Als je drie vriendinnen belt kun je 2 teams maken voor een watergevecht. Doe het voor je huis en je zult zien dat er steeds meer mensen mee gaan doen. Als je niet echt van watergevechten houdt kun je natuurlijk ook naar het strand gaan, of naar het zwembad. Er zijn genoeg keuzes waarvan je afkoelt.

4. Bucketlist
Maak een bucketlist (voor de mensen die niet weten wat dat is - een lijst met dingen die je nog wilt doen voor je dood gaat of voor een bepaalde dag). Je kan een bucketlist maken voor in de vakantie, voor volgend schooljaar of gewoon voor je hele leven. Schrijf bijv. op dat je ooit nog wil bungeejumpen, een bekende blogger wil ontmoeten of zoveel mogelijk wilt donuts opeten. Het kan alles zijn, want het mooie is..het is jou bucketlist, dus jij bepaalt!

5. Beschrijf jezelf
Hoe zie jij jezelf over 10 of 20 jaar? Misschien iets leuks om te beschrijven, het vervolgens te bewaren & het later weer terug te lezen. Het leuke aan jezelf beschrijven over een aantal jaar is dat je totaal in de verkeerde richting kunt zitten. Jij schat dat je over 10 jaar net een relatie hebt met een leuke jongen, maar eigenlijk ben je dan al getrouwd en ben je zwanger.

Dit waren vijf uitgebreide tips, hieronder heb ik ook nog wat standaard tips voor degenen die dat leuk vinden.
Schrijf een verhaal - Lees een boek - Teken je gezin - Ga een rondje hardlopen - Versier cupcakes - Ga shoppen - Spreek af met je vriendinnen - Maak een Instagram account met je best - Kijk Netflix - Bedenk outfits - Help je moeder in de tuin - Kook een keer 

Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben. Dit blog heeft er bij mij voor gezorgd dat ik me niet meer verveel, hihi. Ik werk aan meer foto's voor bij mijn artikelen, maar mijn camera is momenteel stuk - helaas. Sorryyy! Liefs 

You Might Also Like

0 comments

Superlief als je een reactie achterlaat, dat maakt me blij ღ

Popular Posts

Read it!

Jij bent uniek ♡

Ik denk dat bijna iedereen die mijn blog leest Instagram heeft. Een vraag: wat voor foto's post jij op Instagram? Die mooie waar je lac...

Recent Posts